Implanty stomatologiczne Radom

Piękny i zdrowy uśmiech jest wspaniałą wizytówką każdego człowieka. Nie tylko dodaje mu pewności siebie, ale jest również świadczy o jego zdrowiu.  Co jednak zrobić, gdy z różnych przyczyn musieliśmy usunąć ząb? Warto zastanowić się nad wstawieniem w to miejsce implantów zębowych. Współczesna implantologia stomatologiczna  umożliwia takie zabiegi nawet osobom, które wiele lat temu straciły zęby, w wyniku czego zdiagnozowano u nich zanik tkanki kostnej.

Implanty zębowe znane od wielu lat

Kiedy  ponad 50 lat temu w  zaczęto stosować implanty zębowe, nikt nie spodziewał się, że to właśnie implantologia stanie się dziedziną tak bardzo rozwojową. A wszystko zaczęło się w 1965 roku. Wtedy to profesor Per-Ingvar Brånemark po raz pierwszy wszczepił do kości implanty z czystego tytanu. To był dopiero początek rozwoju implantologii, bowiem już po kilku miesiącach wykonał na nich protezę. Jego osiągnięcia pozwoliły na dynamiczny rozwój nowoczesnych rozwiązań w stomatologii i w innych dziedzinach medycyny. Od tej pory zabiegi wszczepiania implantów zębowych w celu uzupełnienia ubytków w naturalnym uzębieniu pacjenta wykonywano coraz częściej. Dzisiaj jest to bardzo popularny zabieg, stosowany w stomatologii estetycznej.

Implanty zębowe pozwalają cieszyć się pięknym uśmiechem

Nasze zęby są nieustannie narażone na choroby i drobne urazy. Bardzo ważna jest profilaktyka zdrowotna jamy ustnej, jednak czasami nie mamy wpływu na pojawiające się ubytki. Jednak współczesna stomatologia potrafi doskonale  poradzić sobie z tym problemem, korzystając z dobrodziejstw leczenia implantologicznego, przeznaczonego przede wszystkim dla osób, które w wyniku próchnicy, paradontozy czy też uszkodzeń mechanicznych straciły ząb lub jego część.  Implanty stomatologiczne stanowią najlepsze, trwałe, stabilne i zbliżone do naturalnego, oparcie dla uzupełnień protetycznych. Na podkreślenie zasługuje również fakt, że są one bardzo dobrze tolerowane przez ludzki organizm i zapewniają maksymalny komfort podczas spożywania posiłków.

Bezboleśnie i w krótkim czasie uzupełnij ubytki w uzębieniu

Coraz nowocześniejsze techniki wszczepiania implantów zębowych oraz najlepsze materiały do minimum skracają zabieg, czyniąc go bezbolesnym i atrakcyjnym. Jest on  wykonywany w znieczuleniu miejscowym, identycznym jak podczas leczenia zachowawczego zębów. Wszczepienie jednego sztucznego korzenia można z powodzeniem porównać do zabiegu usunięcia zęba. Podczas jednej wizyty lekarz stomatolog może założyć kilka implantów zębowych. Dlatego coraz częściej z tego zabiegu korzystają osoby, bojące się fotela dentystycznego i ograniczające do minimum swoje wizyty w gabinecie stomatologicznym. Dzięki implantom zębowym pacjent nie musi usuwać ani ingerować w strukturę swoich zdrowych zębów. Wszczepienie implantu zębowego jest zabiegiem dwuetapowym: najpierw nawiercany jest otwór w kości, do którego następnie wkręcana jest tytanowa śruba wielkości naturalnego korzenia zębowego. Do niej przymocowywany jest porcelanowy ząb, czyli korona dentystyczna. Wygląda i funkcjonuje jak naturalny ząb, a tytanowy element bezpośrednio i na stałe łączy się z kością.